I Haugesund finner du en engasjert og erfaren Miles-gjeng som er i en spennende oppbyggingsfase. Vi som sitter i Haugesund til daglig, har en stor og solid gjeng med kolleger i ryggen på kontoret i Stavanger. Vi får tar del i det faglige og sosiale miljøet i Stavanger, i tillegg til miljøet vi skaper lokalt. Vi jobber alle målrettet mot å være en fremragende arbeidsplass basert på verdiene faglig autoritet og varme.
Hos oss finner du en gruppe mennesker som bryr seg om hverandre, som gladelig diskuterer faglige utfordringer med deg, utveksler ideer, og som elsker å bruke tid sammen i sosiale sammenhenger.
Sammen med kontoret i Stavanger har vi en veldig god miks av utviklere, arkitekter, prosjektledere og designere - en gjeng med varierende personlige interesser.
Likevel har vi noen fellestrekk som går igjen, og som kanskje gjøre det enklere for alle nye å finne noen som deler samme lidenskap.
Skulle du kategorisere deg selv som gamer, friluftsfantast, sportsentusiast, musikkfreak, foodie, filmfanatiker, ølbrygger eller en kombinasjon av disse er vi sikre på at du vil kunne trives sammen med oss.
Kontakt oss
Kompetansen i Miles
Systemutvikling og arkitektur
Grunnstammen i Miles, på tvers av kontor, består av utviklere og arkitekter. Utviklerne våre har solid kompetanse på mange områder innen utvikling og metodikk. Vi er sterke på det siste innen utvikling og har den teknologiske ekspertisen som trengs for å lage brukergrensesnittene du trenger i alt fra HTML og CSS, til javascript og rammeverk som React, Angular og Vue.
Vi har også lang erfaring med de fleste sky-teknologier. Alt fra de store offentlige som GCP, Azure og AWS til mindre og private skyløsninger.
En stor del av utviklerne våre har lang erfaring med både objektorienterte språk som .Net, Java og Python til funksjonelle språk som Closure, F# og Scala.
Arkitektene i Miles har høy utdannelse kombinert med erfaring fra noen av de mest komplekse IT-prosjektene i Norge. Dette har gjort oss til ett av landets ledende fagmiljøer innen arkitektur.
Rådgivning
Forretningsrådgivning fra Miles leveres med faglig autoritet og varme, fordi strategiprosesser og endringsledelse først og fremst handler om mennesker.Det ligger mange muligheter i bruken av moderne teknologi, og vi hjelper våre kunder med å utnytte disse mulighetene for å nå sine forretningsmål.
UX-design
UX er et av våre satsingsområde på tvers av kontorene våre. Her finner du designere med kompetansen som trengs for å levere brukeropplevelser som engasjerer, begeistrer og hjelper deg å nå dine forretningsmål.
UX-designerne våre setter seg inn i din hverdag for å kartlegge utfordringer og finne mulighetene som ligger og venter. Vi setter fokus på kundereisen i både analoge og digitale flater, alt for å skape helhetlige brukeropplevelser. God brukeropplevelse er god forretning.
Prosjektledelse
Prosjektlederne i Miles har lang erfaring fra et bredt spekter av IT-prosjekter – fra infrastruktur, prosessutvikling og anskaffelser til flytteprosjekter og rene utviklingsprosjekter. Vi har et sterkt fagmiljø med mange prosjektledere som er sertifiserte i PMP og/eller Prince2.
Smidig
Smidig coachene våre hjelper team eller selskaper med forbedring av arbeidsprosesser ved hjelp av smidige metoder fra blant annet Lean og Kanban. Målet er fleksibilitet til å møte et marked i endring, samtidig som man opprettholder høy fart og kvalitet. Vi støtter og utfordrer både ledelse, tekniske team og den enkelte medarbeider.
Cyber security
I Miles hjelper vi kunder å oppnå sikre løsninger som del av smidig produktutvikling. Med fokus på proaktive tjenester rundt modenhet, kultur, sikkerhetsarkitektur, sikker programmering og DevSecOps kan Miles hjelpe firmaet ditt utvikle løsninger som har rik funksjonalitet, skaper verdi for kunder, og har gode sikkerhetsegenskaper.
Testledelse
Testlederne jobber både med overordnet testledelse og med gjennomføring av testing i prosjekter. De brenner for å innføre kvalitet i alle ledd i utvikling og forvaltning av programvare.
Hvorfor jobbe i Miles?
-
Kompetanseheving
Du har stor råderett over hva slags kurs og opplæring du trenger for å holde deg oppdatert. Og skulle du trenge tips og innspill, er det selvsagt alltid en kollega å spørre.
Man blir aldri ferdig med å utdanne seg, og det er aldri for sent å lære noe nytt! -
Sosialt
På tvers av kontorene våre arrangeres det jevnlig faglige samlinger der vi lærer og deler erfaring og kunnskap. Selv om det faglige er veldig sentralt i Miles, er de sosiale sammenkomstene minst like viktige. -
Oppdragsfrihet
Det er viktig at du trives i oppdraget ditt, får jobbe med spennende oppgaver og generelt har det bra på jobb.
Vi holder alltid en løpende dialog med konsulentene som er ute hos kunder. Hvis det er behov for det, strekker vi oss langt for å hjelpe til og gjøre tilpasninger slik at alle parter blir fornøyde. -
Arbeidstid og ferie
Planer om å reise til Mallorca i mars eller New York i november? Det synes vi du skal få lov til! Sammen med kunden finner du selv fram til den arbeidstiden som passer best – og når det passer best å ta dine fem ferieuker. Bon voyage! -
Forsikring og pensjon
Vi i Miles er opptatt av at alle som jobber hos oss, skal være godt sikret dersom uhellet er ute. Vi har inngått avtaler om pensjonsforsikring, gruppelivsforsikring, sykdomsforsikring, reiseforsikring, behandlingsforsikring og ulykkesforsikring. -
Velg ditt eget utstyr
Vi har aldri skjønt poenget med å tvinge alle til å bruke det samme utstyret. Stramme budsjetter er vi heller ikke glad i. I Miles får du frie tøyler til å velge det du trenger for at ting skal flyte i arbeidshverdagen.
Ofte stilte spørsmål
-
Å bli kjærester etter bare én date er ikke så lurt, og nettopp derfor tar vi ikke lett på ansettelsesprosessen når vi rekrutterer nye folk.
Vi vil være helt sikre på at vi er en god match! Ved hjelp av disse fire trinnene finner vi ut om Miles er riktig for deg og om du er riktig for Miles:
1. Bli kjent, vi begynner med en god kopp kaffe, dersom du drikker sånt, og en hyggelig prat. Dette er et uformelt intervju der vi blir kjent og finner ut hvilke verdier vi deler og om vi kan passe sammen på lang sikt.
2. Faglig prat, kaffekoppen følges opp med en faglig samtale med to utvalgte konsulenter. Her løser du en fagoppgave og får stille spørsmål om jobben og miljøet, mens vi forteller mer om hvordan det er å jobbe i Miles.
3. Oppfølging og referanser, å snakke med referansene dine er faktisk noe av det viktigste vi gjør i ansettelsesprosessen, det har vi god erfaring med. Og vi er ikke bare på jakt etter skryt, vi ønsker å bli bedre kjent med deg.
4. En ny start? Når vi har slått fast at vi er interessert i å satse på hverandre, tar vi et siste møte der vi snakker om detaljer som lønn og andre betingelser. -
Selvsagt et godt spørsmål, og et viktig et som sådan. Hele rekrutteringsprosessen er noe vi bruker mye tid på, og noe vi tar veldig seriøst. Normalt sett vil du alltid høre fra oss ila 24 timer, men håper du kan ha forståelse for at travle dager også kan forlenge prosesser.
Dersom du ikke har hørt noe fra oss innen 48 timer setter vi pris på at du tar kontakt, da kan det hende det er noe krøll på tråden ett eller annet sted. Vennligst merk at det kan ta noe lengre tid å få svar i fellesferien i juli. -
En god Mileser er en som er faglig nysgjerrig, trives i jobben sin, kan være litt leken og kanskje har et ekstra et talent for å finne lyspunkter også de dagene sola ikke skinner fra blå himmel.
Slike mennesker tror vi blomstrer når de er sammen med andre mennesker som er rause og inkluderende, og slikt blir det gull av!
Selv om nåløyet kanskje er trangt, er det alltid rom for flinke utviklere, arkitekter, UX-designere eller smidige evangelister.